BPM Strategi

Business Process Management (BPM) er, som ordene tydelig indikerer, en forretnings- og ledelsesmæssig disciplin. BPM bidrager til, at skabe gennemsigtighed og driver nøgleværdier som kvalitet, effektivitet og fleksibilitet.

At have en veldefineret strategi for procesdigitalisering understøttet af klare KPI’er, er afgørende for en succesfuld transformation. Fokuser på projekter, der virkelig vil gøre forskellen for medarbejdere og kunder. At fokusere mindre på omkostningsbesparelser og mere på kunde- og medarbejderoplevelse, er den bedste måde at garantere en god ROI. En god strategi vil helt sikkert øge omsætningen og rentabiliteten.

BPM Strategi
Strategi workshop

For organisationer, der er på vej til at implementere BPM, er et af de første trin normalt at designe en strategi for, hvordan man vil arbejde med forretningsprocesser. Strategien sætter rammerne for lancering og gennemførelse af forretningsprocesforbedringsprojekter.

BPM Strategi

Modenhedsanalyse

Modenhedsanalyser anvendes til at vurdere organisationens procesmodenhed og til at identificere forbedringsmuligheder. Modenhedsmodeller hjælper med at vurdere den nuværende modenhed på en struktureret måde og giver input til ændringer og forbedringer.

Proces modenhedsanalyse

GAP analyse

Beskriv din nuværende situation, den ønskede situation og hvad der kan løse problemet.

GAP analyse

BPM-roadmap

Et omhyggeligt udformet BPM Roadmap vil sikre at vigtige BPM-komponenter indføres så de understøtter transformationsinitiativerne og BPM-visionen. På denne måde vil organisationen kunne opnå tidlige fordele og bruge disse til fortsat at begrunde implementeringen af BPM.

BPM roadmap

BPM transformations program